Dnes je štvrtok, 06.máj 2021, meniny má: Hermína
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

5 tipov, ako sa naladiť na vlnu pozitivizmu

apríl 04, 2021 - 15:28
Poznáš to, negatívne emócie ťa strhnú omnoho rýchlejšie než tie pozitívne. Hlavne ak sa na veci dívaš zo zlej perspektívy. My ti dnes poradíme ako karty obrátiť.
Foto: 
pexels.com

Pozitivizmom oplýva čoraz menej ľudí. Prečo? Dôvod je jednoduchý. Prestávame sa tešiť z maličkostí. V dospelosti je omnoho komplikovanejšie radovať sa z bežných drobností, ktoré nám tento život ponúka. Stále máme svoje sny a ambície, ale zároveň vidíme ich prepojenosť s povinnosťami. Bez nich sa totiž nedostaneme do cieľa.

Ako si teda udržať pozitívny mindset?

1. Komunikácia
Ľudia sú tvory, od prírody stvorené na socializáciu. Možno si miestami povieš „och ako by som uvítala aspoň jeden deň osamote, bez hocijakého okolitého hluku, úloh, telefonátov, emailov či harmonogramov.“ Avšak nevydržali by sme to večne. Komunikácia má zásadný vplyv nie len na osobnostný rast, ale i na náladu. Obyčajný rozhovor o problémoch, ktoré ťa trápia dokáže byť doslova balzamom na dušu. Po ňom zrazu vidíš svet v oveľa žiarivejších tónoch.

2. Plánovanie
Sú dni, kedy sa ti proste nič nechce. Ležíš v posteli hľadiac do prázdneho stropu a myšlienky akosi utečú dakam do neznáma. Na druhej strane ťa ide zožrať nuda. Najideálnejšou alternatívou je začať plánovať. Pochopiteľne nemôžeš vedieť, čo sa odohrá o dva-tri týždne, ale zároveň máš v rukách moc rozhodnúť napríklad o zajtrajšku. Zaobstarať si takzvaný „debilníček“ ešte nikdy nebolo na škodu.

3. Pi veľa vody
Áno, vidíš správne. Dostatočné dopĺňanie tekutín napomáha udržaniu mentálneho rozpoloženia v optimálnych číslach. Videla si niekedy šťastného dehydrovaného človeka? Lebo ja teda rozhodne nie.

4. Detox od sociálnych sietí
Neboj nič, pred tebou to urobili už stovky iných a pokiaľ viem, skutočne im to prospelo. Sociálne siete sú maketou pomyselnej dokonalosti, nakoľko každý zverejňuje iba „podarky“, ktoré majú v istom bode schopnosť demotivovať. Scrolluješ jeden bezchybný príspevok za druhým, pričom súčasne prehodnocuješ vlastné doterajšie počínanie. Zbytočne zaplníš priestor otázkami typu „prečo sa mne nemôže takto dariť, čo robím zle“ atď. Radšej si urob láskavosť a klikni na tlačidlo „odhlásiť“. Zopár dní to zvládneš.

5. Čerstvý vzduch
Akonáhle sa človek naštve, prichádza na scénu fráza „musím ísť na vzduch“. Ona ale nie je len tak pre parádu. Čerstvý vzduch reálne funguje. Redukuje pocit únavy, stresu, zlepšuje nastavenie mysle a produktivitu spánku. 

- - Inzercia - -